laupäev, 23. juuni 2012

"City of Bones" - Cassandra Clare

1. raamat sarjast "The Mortal Instruments". 

Clary Fray läheb parima sõbra Simoniga klubisse ja näeb seal pealt mõrva. Mõrvariteks on kolm kummaliste märkidega kaetud teismelist. See on Clary esimene kokkupuude Varjuküttidega - sõdalastega, kes tapavad deemoneid ja hoiavad vampiirid ja kujumuutjad kontrolli all. See on ka Clary esimene kohtumine nägusa Jace'iga
24 tundi hiljem elab Clary hoopis teistsuguses maailmas - ta ema kaob salapärasel kombel ja  teda ründab deemon. Kuid miks on deemonid niivõrd huvitatud täiesti tavalisest tüdrukust? Ja miks ta näeb üleloomulikku maailma? Varjukütid asuvad asja uurima...

Arvamus (sisaldab spoilereid):
Olen arvamuse kirjutamist muudkui edasi lükanud kuna ma ei tea, mida kirjutada. 485 lehekülge ja arvamust polegi? Päris nii see ka ei ole. Arvamus on, aga kuidas seda kirja panna, ma päris täpselt ei tea.
Alustaks ehk sellest, et lugemise ajal jooksid mul peas kogu aeg mingid paralleelid Harry Potteri maailmaga. Armastavast vanemast ilma jäämine, koolis/varjupaigas elamine, võitlus salapärase ja kohutava vaenlasega. Njah. Ainus probleem oli, et Potteri maailm võitis igas aspektis. Ja mida kaugemale ma lugemisega jõudsin, seda vähem mulle "City of Bones" tegelased meeldisid. Pealiskaudsed, ülbed, enesekesksed, armukadedad.... ja see nimekiri võiks jätkuda ridade kaupa.
Nüüd siis tegevusest. Algus oli huvitav, kuigi pani mõtlema, mis klubi see on, kuhu nii noorelt sisse saab. Autor kruttis pinget üles, Clary ema kadus ja  ... edasi läks kõik juba allamäge.  Mis märgid need sellised olid, kuidas nad töötasid? Lugesin neid kohti mitmeid kordi ja ikkagi ei saanud aru, kas neil oli mingi süsteem või ei. Ma lootsin kogu aeg, et Clary suunab kõik oma jõupingutused ema otsinguteks, kuid selle asemel jõudis ta veel pidudel kolada ja nii Simoni kui ja Jace'iga sahmida.
Raamatu taga on kirjanik Holly Black reklaamina kirjutanud oma arvamuse -  "Funny, dark and sexy". Näib,  et ta luges küll mõnda teist raamatut, sest mind ei ajanud lugu enne naerma, kui jõudsin suure kurjami nimeni  - Valentine. Ja kui kurjami nimi mu kihistama ajab, ei saa ju öelda, et raamat on sünge. Mis seksikusse puutub, siis olen selline kummaline tüüp, kellele tegelaste vingumine, mossitamine, irisemine ja virisemine ei mõju.
Kui aus olla, siis ma ei tea, kellele seda raamatu soovitada. Teismelistele tüdrukutele võibolla lähevad Jace'i kuldsed lokid peale. Fantaasia huvilistele võib huvi pakkuda Cassandra Clare'i maailm, millest küll mina raamatu lõpuni aru ei saanud.

Hinne: 2,5 / 5

Sarja raamatud:
"City of Bones"

3 kommentaari:

  1. Paralleeli tõmbamine Potteri maailmaga on kusjuures täiesti asjakohane - C.Clare on üks tuntumaid Potteri fanfictioni kirjutaid.
    Mulle on see sari täitsa meeldinud tegelikult (loen hetkel neljandat osa). Selline lihtne meelelahutus, kus ise väga kaasa mõtlema ei pea, igati mõnus vaheldus raskele päevatööle. Kolmas raamat, kus sündmused toimusid paralleelmaailmas, on seni loetutest ehk kõige huvitavam olnud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vaata, aga vaata. Seda ma ei teadnud. Pole ime, et Potter kogu aeg kummitas.

      Kustuta
  2. Sarja The Mortal Instruments esimene raamat ilmub eesti keeles augustis. Lähemalt loe kirjastus Varrak kodulehelt: Luude linn.

    VastaKustuta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...